Sprawdź Promocje Kalkulator diety

5 zdrowych przekąsek na wieczór z serialami!

Lato w pełni, dzień długi, noc krótka, pogoda dopisuje, kto więc traciłby czas na oglądanie seriali hurtem? Każdy, komu nieobojętne są losy paczki przyjaciół z Hawkins albo finał „W garniturach”. Skok stulecia na hiszpańską mennicę to również kandydat do oglądania ciurkiem. A perypetie dziewczyn w pomarańczowych kombinezonach to wręcz podręcznikowy przykład syndromu „jeszcze tylko jeden odcinek…”.

Takie oglądanie TV może również nieumyślnie prowadzić do przejadania się niezdrowymi przekąskami. Kiedy koncentrujesz się na tym, co jest na ekranie, rzadziej zwracasz uwagę na to, po co i w jakiej ilości sięgasz do miski. Może to być równia pochyła, zwłaszcza jeśli próbujesz schudnąć lub utrzymać prawidłową wagę. Zbyt wiele niewłaściwych przekąsek może łatwo zwiększyć dzienne spożycie kalorii.

Jak zawsze, wiemy o czym piszemy, sami to przeżywamy, więc z radością podzielimy się z Wami przepisami na smakowite i przede wszystkim zdrowe małe co nieco. Zaleganie na kanapie przed telewizorem i podjadanie sklepowych czipsów, ciastek, lodów niekorzystnie wpływa na nasze zdrowie. Problem smakołyków mamy już rozwiązany, dodajmy do tego parę przysiadów lub krótki spacer wokół bloku pomiędzy odcinkami i nikt nie będzie nam mógł zarzucić, że kompulsywne oglądanie seriali rujnuje nasze zdrowie.

Zaufajcie nam, w końcu „przyjaciele nie kłamią”.

1. Czipsy z jarmużu

Składniki: jarmuż, 2 łyżki oliwy z oliwek, szczypta soli i świeżo zmielony czarny pieprz

Nagrzej piekarnik do temperatury 140ºC. Umyj jarmuż i osusz na ręczniku kuchennym. Porwij go na mniejsze kawałki, usuwając twarde części i wrzuć do dużej miski. Wymieszaj dokładnie z oliwą z oliwek, aż wszystkie listki będą równomiernie nią pokryte. Tak przygotowane ułóż na blasze do pieczenia wyłożonej papierem do wypieków. Teraz jest czas na sól i pieprz. Piecz 20 minut, aż jarmuż będzie chrupki.

2. Jogurtowe kąski

Uwierzcie, są lepsze od lodów! Potrzebujecie 125 g borówek amerykańskich, jogurt grecki (duży kubek), pół laski wanilii, łyżeczkę ksylitolu. Przygotujcie sobie arkusz papieru do pieczenia. W misce wymieszajcie jogurt z ksylitolem i ziarenkami wanilii. Borówki lądują w misce z jogurtem, obtoczcie je nim ostrożnie, zbierając łyżeczką nadmiar. Przełóżcie jogurtowe borówki na papier tak, aby się nie sklejały i do zamrażalnika na 1 godzinę. 

3. Orzechowy dip do owoców

Prosty, rewelacyjny dip na wiele okazji. Maczaj w nim kawałki bananów, arbuza, jabłek, truskawek lub innych owoców podczas wieczornego seansu ulubionego serialu, potraktuj jako przekąskę między posiłkami albo podaj gościom na przyjęciu. Przygotujesz go w 5 minut. 

Co potrzebujesz? 200 ml jogurtu greckiego, 40 g masła orzechowego i jedną łyżkę stołową miodu.

W misce zblenduj wszystkie składniki na gładką masę i gotowe!

4. Chili – limonkowa chrupiąca cieciorka

Słona, pikantna, chrupiąca, lekko kwaskowata… Brzmi wspaniale, więc zabierajmy się do roboty! Potrzebujesz ok. 800 g cieciorki z puszki (odsączonej), 3 małe łyżeczki chili w proszku, 2 łyżki stołowe oliwy z oliwek, 2 łyżki stołowe soku z limonki, sól do smaku, 2 małe łyżeczki kminu rzymskiego oraz szczypta ulubionych suszonych ziół (może być tymianek, oregano albo rozmaryn).

Nagrzej piekarnik do 200ºC. Wyłóż blachę do pieczenia papierem i rozłóż na niej cieciorkę. Piecz ją ok. 45 – 50 minut, podrzucając całość co 15 minut. Gotową chrupiącą cieciorkę wyjmij z piekarnika i zajmij się resztą składników. W misce wymieszaj oliwę, sok i przyprawy. Do tak przygotowanej mikstury wrzuć ostudzoną cieciorkę. Smacznego!

5. Brokułowe krokieciki

Jeśli jesteś miłośnikiem brokułów, to ten przepis jest dla Ciebie. Jeśli za nimi nie przepadasz, to po tej propozycji zaczniesz. Do dzieła!

Rozgrzej piekarnik do 200ºC. 340 g świeżych lub mrożonych brokułów blanszuj przez 1 minutę we wrzątku. Odcedź na durszlaku, zahartuj zimną wodą z kranu. Dobrze wysusz. Drobno posiekaj brokuły (interesuje nas faktura ryżu, a nie puree) i dokładnie wymieszaj z pokrojoną w kostkę cebulą (50 g), startym na grubych oczkach cheddarem (75 g), bułką tartą (150 g) i przyprawami (sól do smaku, pieprz). Dodaj też 2 łyżki posiekanej ulubionej zieleniny (szczypiorek, natka pietruszki lub kolendra). Formuj w dłoniach małe krokiety (ostatecznie mogą być też kulki 😉 ). Odkładaj na wcześniej przygotowaną blachę do pieczenia, wyłożoną papierem. Piecz aż się pięknie zarumienią, ok. 20 – 25 minut. Podawaj gorące z ulubionym sosem – keczupem, majonezem, srirachą. 

Mamy nadzieję, że zainspirowaliśmy Was do samodzielnego przygotowania przekąsek na wieczorny seans. Pamiętajcie o aktywności fizycznej i cieszcie się kolejnymi odcinkami ulubionych seriali.

Bezpieczeństwo to nasz priorytet

Szanowni Państwo,
Nasze dostawy odbywają się normalnie.


  • Nasz personel został dodatkowo przeszkolony, a procedury bezpieczeństwa zaostrzone.
  • Zespół kuchenny pracuje w strojach ochronnych oraz jeszcze częściej używa środków odkażających skórę oraz powierzchnie.
  • Kurierzy używają środków dezynfekujących oraz rękawiczek jednorazowych.
  • Regularnie kontrolujemy stan zdrowia naszych pracowników.
  • Bezpieczeństwo Państwa oraz naszych Pracowników jest naszym priorytetem.

Pomagamy zostać w domu - wygodnie i bezpiecznie!

Zamów wygodnie i bezpiecznie!

Zapisz się do newslettera i odbierz 5% rabatu!