Sprawdź Promocje Kalkulator diety

6 sposobów na koniec ze słodyczami

Powszechnie wiadomo, że słodycze nie są produktami zalecanymi w codziennej diecie. Osoby lubiące podjadać słodycze często zastanawiają się, w jaki sposób ograniczyć ich spożycie. Są na to sprawdzone sposoby! Nie gromadź słodyczy w szafkach, jedz regularnie posiłki i zamień tradycyjne słodycze na zdrowsze zamienniki.

Podjadanie słodyczy między posiłkami jest uznawane za najczęstszy błąd dietetyczny. Warto więc, rozpoczynając zmianę nawyków żywieniowych ograniczyć je w diecie.

Jedz regularnie

Najlepszym sposobem zapobiegającym uczuciu „wilczego głodu” jest spożywanie 4 – 5 posiłków w ciągu dnia z regularnymi przerwami, nie dłuższymi niż 3 – 4 godziny. Niestety, kiedy doprowadzimy do ogromnego głodu, nasz organizm domaga się produktów, które szybko dostarczą energii do działania, czyli najchętniej czegoś słodkiego. Można to w łatwy sposób wytłumaczyć, ponieważ jedząc nieregularnie, często dochodzi do hipoglikemii – nadmiernego spadku poziomu cukru we krwi.
W rezultacie czujemy potrzebę zjedzenia czegoś słodkiego.

Nawyki żywieniowe

Podjadanie słodyczy między posiłkami, to nic innego jak nieprawidłowo ukształtowany nawyk żywieniowy. Zdarza się, że zjadamy coś słodkiego pod wpływem emocji, zupełnie nie kontrolując ilości. Pierwszym krokiem do dokonania pozytywnej zmiany jest zawsze uświadomienie sobie takiej konieczności. Rozumiejąc dotychczasowe zachowania, jest nam łatwiej wprowadzać potrzebne zdrowe ulepszenia do naszego życia. Ważne jest również znalezienie innych metod na rozładowanie stresu lub zamiana tradycyjnych, wysokokalorycznych słodyczy na zdrowsze alternatywy, np. zjedzenie owoców zamiast słodkiego batonika.

Nie rób zapasów

Najczęściej po coś słodkiego sięgamy, kiedy zaczynamy się nudzić, zjemy obfity posiłek lub mamy „chandrę”. Jeżeli w zasięgu ręki znajdują się słodkości, jest duża szansa, że bez zastanowienia po nie sięgniemy. Dlatego też warto nie gromadzić łakoci w pracy czy w domu, wówczas prawdopodobieństwo sięgnięcia po nie zdecydowanie się zmniejsza. Ponadto, nie poleca się trzymania słodkości w łatwo dostępnych miejscach, np. talerz z ciastkami na stole lub cukierki w misce.

Zminimalizuj ilość cukru

Im mniej cukru w codziennej diecie, tym mniejsza ochota na jego jedzenie. Dlatego też należy ograniczyć spożycie słodkości z jednoczesną eliminacją pozostałych źródeł węglowodanów prostych, np. mrożone herbaty, słodkie gazowane napoje, słodzone soki, herbaty oraz kawa z dodatkiem cukru.

Postanowienia

Chcąc zmienić swoje nawyki żywieniowe, w tym ograniczyć podjadanie słodyczy, warto zapisać je na kartce. Zmiany najlepiej wprowadzać od razu. Pomocne może okazać się w takiej sytuacji wsparcie rodziny.

Ochota na coś słodkiego

Kiedy przyjdzie Ci ochota na coś słodkiego, warto mieć zdrowszą alternatywę w zanadrzu. Dobrym pomysłem będą:

  • Świeże owoce
  • Koktajle owocowe oraz musy
  • Sorbety z owoców
  • Suszone owoce (morele, figi), ale trzeba uważać z ilością – są wysokokaloryczne!
Bezpieczeństwo to nasz priorytet

Szanowni Państwo,
Nasze dostawy odbywają się normalnie.


  • Nasz personel został dodatkowo przeszkolony, a procedury bezpieczeństwa zaostrzone.
  • Zespół kuchenny pracuje w strojach ochronnych oraz jeszcze częściej używa środków odkażających skórę oraz powierzchnie.
  • Kurierzy używają środków dezynfekujących oraz rękawiczek jednorazowych.
  • Regularnie kontrolujemy stan zdrowia naszych pracowników.
  • Bezpieczeństwo Państwa oraz naszych Pracowników jest naszym priorytetem.

Pomagamy zostać w domu - wygodnie i bezpiecznie!

Zamów wygodnie i bezpiecznie!

Zapisz się do newslettera i odbierz 5% rabatu!