Sprawdź Promocje Kalkulator diety

7 powodów, aby owsianka stała się Twoim ulubionym śniadaniem!

Ostatnio wiele uwagi zaskarbiły sobie egzotyczne ziarna, takie jak: komosa ryżowa, orkisz a nawet farik (wytwarzany z zielonej pszenicy durum). Bezdyskusyjnie są one zdrowe i warto włączyć je do zbilansowanej diety, ale nie zapominajmy o dostępnych w każdym sklepie – na całej kuli ziemskiej – płatkach owsianych. 

W 1877 roku Quaker Oats został zarejestrowany jako pierwszy znak towarowy płatków śniadaniowych. Od tego czasu nasza miłość do płatków owsianych nie zwolniła. Jeśli wpiszesz #oats i #oatmeal na Instagramie, przekonasz się, że oznaczono ponad pięć milionów postów. Obrazy obejmują przepisy na szybkie śniadanie, desery, a nawet pikantne potrawy.

Mody na różne egzotyczne zboża przychodzą i odchodzą, a owies jest nadal niezwykle popularny, ponieważ jest wszechstronny, niedrogi i pełen składników odżywczych.

1. Kontroluje wagę

Niedawne badania wykazały, że owies pomaga powstrzymać głód. Uczestnicy badania doświadczyli dłuższych okresów sytości, w porównaniu ze śniadaniem złożonym z gotowych do spożycia płatków śniadaniowych o takiej samej kaloryczności.

2. Jest dobry dla jelit

Owies może działać jak probiotyki, które pomagają we wzroście bakterii pomocnych w naszym jelicie. Te zdrowe bakterie mogą pomóc wzmocnić układ odpornościowy i promować zdrowie układu pokarmowego, szczególnie u osób z jego zaburzeniami.

3. Regularne wizyty w WC

Rozpuszczalny błonnik zawarty w owsie tworzy żel, gdy wchodzi w kontakt z wodą, co pomaga chronić przed zaparciami i biegunką. Aby złagodzić zaparcia, powoli zwiększaj spożycie błonnika, aby uniknąć wzdęć, gazów i biegunki.

4. Kontroluje poziom cukru we krwi

Bogate w błonnik płatki owsiane pomagają spowolnić tempo wchłaniania węglowodanów do krwi. To dobra wiadomość dla osób z cukrzycą, ponieważ to bogate w węglowodany jedzenie nie spowoduje wzrostu poziomu cukru we krwi w taki sam sposób, jak rafinowane węglowodany.

5. Spowalnia starzenie się

Polifenole w owsie są przeciwutleniaczami, które mogą skutecznie spowolnić proces starzenia, chroniąc komórki przed uszkodzeniami.

6. Obniża ciśnienie krwi

Włączenie pełnych ziaren do zdrowej diety to jeden ze sposobów, w jaki żywność może pomóc obniżyć ciśnienie krwi. Jest to bardzo ważne, ponieważ wysokie ciśnienie krwi może prowadzić do udarów mózgu.

7. Obniża poziom cholesterolu

Badania wykazały, że owies może pomóc obniżyć poziom cholesterolu LDL (zły rodzaj), a jednocześnie podnieść poziom cholesterolu HDL (dobry, ochronny).

Co jakiś czas producenci żywności pojawiają się z jakąś nowością, nowym superfoods. Tymczasem skromna miseczka płatków owsianych, którą jedli nasi dziadkowie, była super pożywieniem, zanim w ogóle pojawił się ten marketingowy termin.

Bezpieczeństwo to nasz priorytet

Szanowni Państwo,
Nasze dostawy odbywają się normalnie.


  • Nasz personel został dodatkowo przeszkolony, a procedury bezpieczeństwa zaostrzone.
  • Zespół kuchenny pracuje w strojach ochronnych oraz jeszcze częściej używa środków odkażających skórę oraz powierzchnie.
  • Kurierzy używają środków dezynfekujących oraz rękawiczek jednorazowych.
  • Regularnie kontrolujemy stan zdrowia naszych pracowników.
  • Bezpieczeństwo Państwa oraz naszych Pracowników jest naszym priorytetem.

Pomagamy zostać w domu - wygodnie i bezpiecznie!

Zamów wygodnie i bezpiecznie!

Zapisz się do newslettera i odbierz 5% rabatu!