Sprawdź Promocje Kalkulator diety

7 wskazówek zdrowego odżywiania na jesień

Jesień już na dobre się zadomowiła, więc jest to idealny czas na rozpoczęcie zdrowszego odżywiania. Wymagać to będzie jednak odrobinę dyscypliny. Jesień i zima to dekadencja i nadmierne pobłażanie sobie podczas obchodów przeróżnych świąt i rodzinnych spotkań. Ale ta jesień nie musi zrujnować twoich celów związanych ze zdrowiem lub utratą wagi. Wystarczy, że zapoznasz się z naszymi wskazówkami. Zapraszamy do lektury!

Popracuj nad trawieniem

Jesień to idealna pora na uporządkowanie spraw związanych z trawieniem. Jest to sprzyjający czas, ponieważ wiele składników pokarmów jesiennych, takich jak np. kurkuma czy seler poprawia trawienie. Nie żałuj ich więc w zupach, czy wszelkich zapiekankach, jednogarnkowych daniach, etc.

Postaw na herbatę

Herbata to doskonały pomysł na zimny, deszczowy dzień. Postaw na zieloną naturalną herbatę i ciesz się z jej prozdrowotnych właściwości. Pij ją regularnie, żeby pomóc w regulacji trawienia i utracie wagi, poprawie kondycji skóry, wzdęciach i stanach zapalnych.

Namierz i unikaj ukrytego cukru

Halloween, Andrzejki, Mikołajki, Święta Bożego Narodzenia – bez słodyczy? Można…, ale po co? Skoro już dziś wiesz, że w najbliższych miesiącach wpadnie kilka okazji do nielimitowanego objadania się ciastkami i czekoladkami, ogranicz cukier w regularnych posiłkach. Przede wszystkim uważnie czytaj etykiety produktów, które zamierzasz kupić – cukier pojawia się często pod inną postacią oraz w produktach, których nie podejrzewalibyśmy o jego zawartość.

Korzystaj ze składników podkręcających metabolizm

Istnieje wiele przypraw i potraw, które pomogą zwiększyć tempo metabolizmu, jednocześnie rozgrzewając organizm. Niektóre z nich o właściwościach rozgrzewających to pieprz cayenne, chili, czerwona papryka w proszku i imbir.

Przygotuj posiłki z wyprzedzeniem

Jesień to świetny czas na gotowanie na luzie i przygotowywanie posiłków na cały dzień, a nawet tydzień. Ułatwia to kontrolowanie zjadanych porcji i pomoże powstrzymać przejadanie się. Przygotowanie posiłków na z góry ustalony czas, według określonego planu i założeń, może również pomóc Ci śledzić, co jesz, i zaoszczędzić mnóstwo czasu oraz pieniędzy.

Jedz sezonowo

Wiele potraw smakuje najlepiej jesienią. Wybieraj więc typowo jesienne owoce i warzywa i komponuj z nich szybkie, rozgrzewające dania. Gruszki, jabłka, wszystkie rodzaje dyni, bakłażany, jarmuż, marchew – kosz zdrowotnych obfitości i nieskończone możliwości kulinarne.

Jedz więcej zup

Zupy to idealny sposób na przemycenie sporej ilości warzyw. Szybki, syty posiłek, który możesz spokojnie przygotować na początku tygodnia w wielkim garze i sukcesywnie odgrzewać w kolejnych dniach. Nic tak dobrze nie robi w taką pogodę jak talerz kremu z dyni z chili i serem feta.