Sprawdź Promocje Kalkulator diety

8 rad na odchudzanie z całego świata

Od Brazylii, przez Niemcy, aż po Tajlandię – dzielimy się sposobami na zrzucenie zbędnych kilogramów z całego świata! Oto 8 wskazówek z całego globu.

Tajlandia. Przyprawy, przyprawy!

Tajskie jedzenie należy do najostrzejszych na świecie. Ostra papryka, jak wiadomo, podnosi metabolizm, ale fundamentalną korzyścią płynącą z jedzenia naprawdę ostrych potraw jest to, że wolniej jemy! Kiedy jemy za szybko, dosłownie połykając ogromne kęsy, ciało nie zdąży jeszcze zasygnalizować, że jest pełne, a już jesteśmy przejedzeni.

Brazylia. Porcja ryżu i fasoli.

Dodatek ryżu z fasolą do praktycznie każdego dania, to sekretny sposób Brazylijczyków na utrzymanie zgrabnej sylwetki. Badanie w czasopiśmie Obesity Research wykazało, że dieta składająca się głównie z ryżu i fasoli zmniejsza ryzyko nadwagi o około 14 procent. Dzieje się tak, ponieważ ma ona mniej tłuszczu i więcej błonnika, który stabilizuje poziom cukru we krwi.

Indonezja. Post.

Islam, wiodąca religia tego kraju, zachęca do okresowego postu – od świtu do zmierzchu nie wolno jeść ani pić. Inni w Indonezji praktykują mutih, metoda ta pozwala tylko na wodę i biały ryż – należy zrezygnować ze smacznych, pobudzających łaknienie potraw. Chociaż eksperci nie zalecają postu w celu kontroli masy ciała, post z umiarem może przełamać nawyk bezmyślnego jedzenia. Wiele osób nigdy nie jest głodnych. Zjadamy kolejny posiłek, zanim całkowicie strawiliśmy ostatni.

Niemcy. Jedz śniadanie!

Imponujące 75 procent Niemców je codziennie śniadanie! Dietetycy od lat doradzają ludziom, aby nie pomijali śniadania, ale dopiero ostatnie badania dają lepszy obraz jego znaczenia. W jednym z nich brytyjscy naukowcy odkryli, że jeśli nie zjadłeś śniadania, ośrodek nagrody w Twoim mózgu zaświeci się bardziej wyraziście, gdy tylko zobaczysz/poczujesz wysokokaloryczne jedzenie, co zwiększy prawdopodobieństwo, że chętnie się na nie zgodzisz.

Holandia. Postaw na rower.

W Holandii – rowery (18 mln) przewyższają liczbę ludności (16,5 mln). Holenderscy właściciele rowerów używają ich do codziennych czynności, takich jak zakupy i dojazdy do pracy. Przeciętny Holender pedałuje ponad 800 kilometrów rocznie. Sygnalizacja świetlna w niektórych częściach Amsterdamu jest nawet zsynchronizowana z prędkością roweru. Zamień samochód na rower do dojeżdżania do pracy lub załatwiania spraw w pobliżu domu. Możesz spalić około 550 kalorii na godzinę.

Szwajcaria. Spróbuj musli!

Musli to płatki zbożowe wykonane z owsa, owoców i orzechów, z których każdy ma wpływ na lepsze zdrowie i kontrolę wagi. Został opracowany przez szwajcarskiego lekarza ponad sto lat temu do odżywiania pacjentów szpitalnych, ale Szwajcarzy jedzą go na śniadanie lub jako lekkie danie wieczorne. Błonnik zawarty w musli spowalnia jego trawienie, dzięki czemu dłużej czujesz się pełny.

Malezja. Zrób zapas kurkumy.

Ta przyprawa, kluczowy składnik curry, rośnie dziko w malezyjskich dżunglach. Jednym z jego głównych składników jest substancja zwana kurkuminą, która może mieć skuteczny udział w redukcji tkanki tłuszczowej. Niedawne badanie wykazało, że myszy karmione dietą wysokotłuszczową z niewielkimi ilościami kurkuminy przybrały na wadze mniej niż inne myszy, otrzymujące podobne posiłki, ale bez udziału kurkumy. Naukowcy uważają, że składnik hamuje wzrost tkanki tłuszczowej i zwiększa spalanie tłuszczu.

Bezpieczeństwo to nasz priorytet

Szanowni Państwo,
Nasze dostawy odbywają się normalnie.


  • Nasz personel został dodatkowo przeszkolony, a procedury bezpieczeństwa zaostrzone.
  • Zespół kuchenny pracuje w strojach ochronnych oraz jeszcze częściej używa środków odkażających skórę oraz powierzchnie.
  • Kurierzy używają środków dezynfekujących oraz rękawiczek jednorazowych.
  • Regularnie kontrolujemy stan zdrowia naszych pracowników.
  • Bezpieczeństwo Państwa oraz naszych Pracowników jest naszym priorytetem.

Pomagamy zostać w domu - wygodnie i bezpiecznie!

Zamów wygodnie i bezpiecznie!

Zapisz się do newslettera i odbierz 5% rabatu!