Sprawdź Promocje Kalkulator diety

Dieta bez sekretów

Czy ilość posiłków w ciągu dnia ma znaczenie?

Jeśli zjadanie w ciągu dnia 5 posiłków jest dla Was po prostu niewykonalne, to mamy dobrą informację – 5 posiłków w diecie to nie mus! Według zaleceń Instytutu Żywności i Żywienia w Warszawie, optymalne jest regularne jedzenie co 3 – 4 godziny. Dla każdego więc ta właściwa ilość posiłków może być nieco inna.

Dlaczego warto jeść śniadanie?

Brak pierwszego posiłku o odpowiedniej porze po nocnej przerwie, może przyczynić się do spadku poziomu cukru we krwi. Możemy wtedy poczuć silny głód i potrzebę jego natychmiastowego zaspokojenia. Bardzo często w takiej sytuacji sięgamy niestety po produkty zawierające duże ilości cukrów prostych, gdyż instynktownie wiemy, że taki pokarm zostaje szybko wchłonięty i wykorzystany. Takie produkty odznaczają się przeważnie wysokim indeksem glikemicznym, więc po szybkim odczuciu nasycenia pojawia się znowu głód i w ten sposób wpadamy w błędne koło jedzenia niezdrowych przekąsek. Jak wyrwać się z takiej karuzeli? Jedząc pełnowartościowy posiłek, zawierający pełnoziarniste produkty zbożowe. Mają one niższy indeks glikemiczny, dzięki czemu są dłużej trawione i wchłaniane i tym samym gwarantują sytość na dłuższy okres. A dodatkowo są źródłem niezbędnych witamin i minerałów dla naszego organizmu.

Od śniadania co 3 – 4 godziny powinniśmy spożywać kolejne posiłki tak, aby kolacje zjadać około 2 – 3 godzin przed położeniem się do łóżka. Godziny posiłków warto dostosować do swojego harmonogramu dnia aby ich zjedzenie było realne. Nie warto planować obiadu o godzinie, w której zawsze mamy spotkanie albo jesteśmy w drodze z pracy do domu. Jeśli obiadu nie jesteśmy w stanie zjeść w pracy, zjedzmy ten posiłek w domu po powrocie. Czasem zdarza się, że godziny pracy i czas poświęcony na powrót do domu nie pozwalają nam na zjedzenie ciepłego posiłku przed godziną 18… W takiej sytuacji lepiej zjeść więcej zimnych przekąsek w ciągu dnia, a po powrocie do domu zjeść ciepły, LEKKI obiad. Ważna jest tu objętość. W ciągu dnia starajmy się skomponować takie posiłki, aby zjeść odpowiednią ilość kalorii, a obiad w porze podwieczorku lub kolacji powinien być mniej kalorycznym posiłkiem.

Czy kolacja po 18 nas zabije?

Oczywiście, że nie :). Niemniej, warto dobrze zaplanować godzinę zjedzenia ostatniego posiłku. Wszystko zależy od tego, o której godzinie kończymy swoją aktywność, tj. o której kładziemy się do łóżka (niekoniecznie zasypiamy!). Ostatni posiłek warto spożywać ok 2 – 3 godziny przed tą porą. W ten sposób unikniemy problemów ze snem i trawieniem. Kolacja również powinna być lekkim posiłkiem, ponieważ zwykle wieczorem jesteśmy już mniej aktywni i nie wykorzystamy nadprogramowych kalorii na aktywność fizyczną. Przesada w drugą stronę, tj. zbyt wczesna pora lub brak kolacji, również nie jest dobrym pomysłem. Jeśli przerwa między ostatnim posiłkiem, a położeniem się do łóżka będzie zbyt długa, jest ryzyko, że po prostu zgłodniejemy i w środku nocy wymkniemy się do kuchni w poszukiwaniu jakiejś przekąski.

Jak widzicie, optymalna ilość posiłków będzie zależeć od naszego indywidualnego planu dnia. Inaczej będzie to wyglądało, kiedy wstajemy o 5 rano, a inaczej przy pobudce o 10 ;). Dla niektórych więc idealnym rozwiązaniem będzie 5 posiłków, jednak dla części osób 3, 6 lub jeszcze inaczej.

Dlaczego warto regularnie jeść posiłki?

Regularne spożywanie pełnowartościowych posiłków może wspomóc kontrolę uczucia głodu i zmniejszyć ryzyko podjadania. Przy bardzo długich przerwach między posiłkami pojawia się niestety większe ryzyko, że zrobimy się nagle głodni i zjemy coś niezdrowego. Warto odnotować, że regularność nie jest absolutnym i jedynym warunkiem efektów redukcji, o ile utrzymamy kaloryczność diety. O stałych porach posiłków powinny w szczególności pamiętać osoby mające zaburzenia funkcjonowania przewodu pokarmowego. Nieodpowiednie pauzy między posiłkami mogą zaostrzyć pojawiające się dolegliwości.

Bezpieczeństwo to nasz priorytet

Szanowni Państwo,
Nasze dostawy odbywają się normalnie.


  • Nasz personel został dodatkowo przeszkolony, a procedury bezpieczeństwa zaostrzone.
  • Zespół kuchenny pracuje w strojach ochronnych oraz jeszcze częściej używa środków odkażających skórę oraz powierzchnie.
  • Kurierzy używają środków dezynfekujących oraz rękawiczek jednorazowych.
  • Regularnie kontrolujemy stan zdrowia naszych pracowników.
  • Bezpieczeństwo Państwa oraz naszych Pracowników jest naszym priorytetem.

Pomagamy zostać w domu - wygodnie i bezpiecznie!

Zamów wygodnie i bezpiecznie!

Zapisz się do newslettera i odbierz 5% rabatu!