Sprawdź Promocje Kalkulator diety

Dieta podczas Świąt Wielkanocnych

Każde Święta to trudny czas, jeśli chodzi o utrzymanie zdrowych nawyków żywieniowych i redukcję masy ciała. Jak je przetrwać a przy tym nie zwariować?

DYSTANS

Po pierwsze pamiętaj, że Święta Wielkanocne to czas radości i odpoczynku. Nie narzucaj sobie stosowania diety na 100%, bo to może się nie udać (i to zupełnie normalne). A jeśli się uda, to czy dobrze na Twoim samopoczuciu psychicznym odbije się świąteczny weekend złożony z samych wyrzeczeń?

ROZSĄDEK

Kluczem do sukcesu będzie tu umiar i zdrowy rozsądek. Jeśli tylko nie masz poważnych problemów zdrowotnych, zjedzenie małego kawałka ciasta nie odbierze Ci zdrowia i sylwetki. To nasze nawyki żywieniowe, które realizujemy na co dzień, wpływają na efekty odchudzania. Nie przekreśli ich więc niewielka porcja sernika. Jeśli jednak ten sernik będzie tylko przystawką i pójdziesz „na całość”, to może pojawić się nadwyżka kalorii, która utrudni redukcję masy ciała i przełoży się na zbędne kilogramy. A dodatkowo – możesz poczuć bunt ze strony przewodu pokarmowego, który odzwyczaił się od spożywania tłustych i ciężkostrawnych posiłków.

REGULARNOŚĆ

Cennym przyzwyczajeniem są ustalone godziny posiłków. Sprawdzi się to również podczas Świąt, ponieważ zapobiegnie ciągłemu sięganiu po coś ze stołu. Przy częstym podjadaniu, niestety bardzo łatwo stracić rachubę, ile faktycznie zjedliśmy (a bo to przecież jedynie mały kawałek kiełbasy albo tylko jedno ciasteczko 😉 ). Postaraj się utrzymać 3 – 4 h przerwy między posiłkami i komponuj je z dań Świątecznych. W ten sposób będziesz najedzony, zasmakujesz świątecznych potraw i nie zjesz za dużo.

SZTUCZKI

Kolejnym „trikiem” na Święta jest odchudzenie tradycyjnych dań. Oto kilka pomysłów:

  • do sałatek użyj sosu na bazie jogurtu zamiast majonezu (np. jogurt naturalny + musztarda + czosnek + zioła)
  • jajka podawaj bez sosu, z sosem jogurtowym lub faszerowane (1 łyżeczka majonezu ma niemal tyle samo kalorii, co całe jajko!!!)
  • Nie smaż mięsa na obiad. Zamarynuj je w przyprawach i niewielkiej ilości oliwy i upiecz w rękawie lub folii.
  • Pamiętaj o lekkich sałatkach z dresingiem na bazie oliwy i soku z cytryny
  • Ogranicz cukier w przepisach na ciasta
  • Wypieki przyrządzaj z wykorzystaniem mąki pełnoziarnistej
  • Wymyślaj kolejne triki 😉

RUCH

Przedostatnim krokiem do przetrwania Świąt jest aktywność fizyczna. Zaproponuj rodzinie wspólny, dłuższy spacer lub wycieczkę rowerową. To doskonała forma spalania kalorii i spędzenia miło wolnego czasu w rodzinnym gronie.

RELAKS

Ostatnim krokiem jest odpoczynek i relaks. Wykorzystaj ten wolny czas aby „naładować baterie”. Przewlekły stres i niedobór snu nie dość, że niekorzystnie wpływają na Twoje ogólne zdrowie, to jeszcze mogą utrudnić proces redukcji masy ciała.

Wesołych Świąt!

Bezpieczeństwo to nasz priorytet

Szanowni Państwo,
Nasze dostawy odbywają się normalnie.


  • Nasz personel został dodatkowo przeszkolony, a procedury bezpieczeństwa zaostrzone.
  • Zespół kuchenny pracuje w strojach ochronnych oraz jeszcze częściej używa środków odkażających skórę oraz powierzchnie.
  • Kurierzy używają środków dezynfekujących oraz rękawiczek jednorazowych.
  • Regularnie kontrolujemy stan zdrowia naszych pracowników.
  • Bezpieczeństwo Państwa oraz naszych Pracowników jest naszym priorytetem.

Pomagamy zostać w domu - wygodnie i bezpiecznie!

Zamów wygodnie i bezpiecznie!

Zapisz się do newslettera i odbierz 5% rabatu!