Sprawdź Promocje Kalkulator diety

Dlaczego keto?

Zmniejsza poziom cukru we krwi

Dieta keto pomaga zbalansować poziom insuliny zmniejszając poziom cukru we krwi i redukując szanse na pojawienie się cukrzycy.

Stabilizuje uderzenia ciśnienia

Keto pozwala opanować uderzenia gorąca przez dostarczanie stałego źródła paliwa dla mózgu – ketones – które jest dużo lepiej wchłaniane i utrzymywane na bardziej kompatybilnym poziomie niż cukry.

Działa ochronnie na mózg

Dieta keto działa zapobiegawczo przeciw uszkodzeniu mózgu. Chroni przed chorobami takimi jak np.: Alzheimer czy Parkinson-ponieważ dostarcza mózgowi różne rodzaje paliw.

Jest to dieta uboga w węglowodany, za to bogata w białko i dobre tłuszcze,

Pomaga zrzucić wagę

Keto pomaga zbalansować hormony, które odpowiadają za kontrole apetytu: grelina i leptyna. Stabilizuje również insulinę, która jest potrzebna do użycia energii po spożyciu posiłku.

Dodaje energii i poprawia sen

Jest bogata w tłuszcze i proteiny, które służą za źródło energii oraz posiadają kortyzol zmniejszający poziom stresu twojego organizmu, co doprowadza do zwiększonej ilości energii w ciągu dnia jak i naszego snu.

Układ stawowy

Dieta keto jest bogata w kwasy omega3 jak łosoś i makrele, które pomagają zmniejszyć ryzyko uszkodzenia stawów.

Pierwsze kroki z dietą Keto

  • Spożywaj proste węglowodany na 15 minut do godziny przed treningiem lub zawodami sportowymi.
  • Unikaj spożywania węglowodanów z fruktozy, ponieważ glukoza będzie transportowana do wątroby, a nie do mięśni, co jest dużym grzechem dla keto
  • Spożycie węglowodanów powinno prawie zawsze odbywać się przed treningiem, a nigdy później.
  • Nie zapominaj o piciu co najmniej 1,5l wody.

Dla kogo jest dieta Keto?

Dieta ketogeniczna powstała jako dieta lecznicza. Ma badzo dobry wpływ na osoby dotknięte chorobami degeneracyjnymi, jak choroby Alzheimera czy Parkinsona. Poleca się ją także osobom z autyzmem oraz insulinoopornością czy padaczką odporną na leczenie. Badanie wykazało, że dieta ketonowa jest skuteczną metodą podwyższania poziomu cholesterolu HDL w porównaniu z tradycyjnymi dietami odchudzającymi, które podkreślają zmniejszenie spożycia tłuszczu.

Możliwe skutki uboczne diety Keto?

Związki ketonowe mogą wywołać w organizmie wiele reakcji niepożądanych. W trakcie stosowania diety ketogenicznej mogą wystąpić nudności, wymioty, bóle brzucha i zaparcia (brak w diecie warzyw, owców i produktów zbożowych bogatych w błonnik pokarmowy). Natomiast dostarczanie za małej ilości białka może prowadzić do wyniszczenia organizmu.

Przeciwwskazania do diety Keto

Jeśli dieta ketogeniczna jest urozmaicona i składa się z niezbędnych dla organizmu witamin, minerałów i błonnika, może być nie tylko zdrowa, ale i smaczna. Niestety jest grupa osób, którym dieta ketogeniczna nie jest zalecana.

Przeciwwskazania dla diety ketogenicznej to przede wszystkim:

problemy z wątrobą,
problemy z trzustką,
problemy z nerkami,
niewłaściwe stosowanie diety.