Sprawdź Promocje Kalkulator diety

Jak dom szkodzi Twojemu zdrowiu w 7 punktach

Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej. To prawda, ale nie sposób przejść obojętnie nad konkluzją wielu lekarzy i naukowców, że to jak organizujemy przestrzeń wokół nas, ma ogromny wpływ na zaostrzenie otyłości i innych przewlekłych schorzeń. Zastanów się, czy nie mieszkasz w podobny sposób i wprowadź małe zmiany w aranżacji i podejściu do domowych nawyków, aby zdrowiej i lepiej żyć.

Szafki pełne pustych kalorii

Sama świadomość, że w przeróżnych szafkach rozsianych po całym domu znajdują się zakazane przekąski, może skutecznie zakłócić każdą dietę. Najgorzej jest w godzinach popołudniowych i przed snem, kiedy zachcianki bywają najtrudniejsze do zignorowania. Najlepszym sposobem przezwyciężenia takich pokus, byłoby pozbycie się na dobre wszelkich ciastek, ciasteczek, czekoladek, lodów, czipsów, precelków, etc. Nie możesz sobie tego wyobrazić? Polecamy więc porcjowanie ulubionych przegryzek do torebek strunowych. Jeśli każda z indywidualnie przygotowanych torebek z ciastkami ma np. 100 kcal, to prawdopodobnie zrezygnujesz z kolejnego kursu do szafki.

Za dużo światła w sypialni

Coraz więcej badań wskazuje na związek między dobrym snem a prawidłową wagą ciała. Ostatnie, które przeprowadzano w USA dowiodło, że osoby śpiące w mocno zaciemnionych pomieszczeniach, są mniej narażone na otyłość niż te, które sypiają w jasnych pokojach. Mowa tu o doświetlaniu przestrzeni lampkami nocnymi, ale również o niechcianej ekspozycji na światło z zewnątrz (oświetlenie ulic, budynków, reklamy, samochody). Powyższe wyniki związane są z głównym hormonem snu wywarzanym przez nasze organizmy, czyli melatoniną. Za mało melatoniny oznacza, że nie przechodzimy prawidłowo w tryb uśpienia, który można również traktować jako tryb wspomagający odchudzanie. Wyłącz więc niepotrzebne, angażujące światło, a w oknach powieś zasłony, aby czerpać korzyści z głębokiego, spokojnego snu.

Gadżety w sypialni

Zmora naszych czasów – przenośne urządzenia. Badania pediatrów wykazały, że dzieci, które zamiast położyć się spać, tkwią przyklejone do ekranu tabletu, smartfona, komputera lub telewizora, mają zwykle gorszy styl życia i mniej odpoczywają. Naukowcy odkryli, że uczniowie mający dostęp do jednego urządzenia elektronicznego mieli 1,5 razy większe prawdopodobieństwo nadwagi niż ich rówieśnicy bez żadnych tego typu urządzeń w sypialni. Liczba ta wzrosła do 2,5 razy w przypadku dzieci z trzema gadżetami.

Termostat ustawiony zbyt wysoko

Niedawne badanie opublikowane w czasopiśmie Diabetes sugeruje, że odpowiednie manipulowanie temperaturą w sypialni (chodzi o zmniejszenie grzania w zimie do ok. 19°C) może pomóc w zwalczaniu tłuszczu na brzuchu podczas snu. Niższe temperatury subtelnie zwiększają efektywność zapasów brązowego tłuszczu – tłuszczu, który utrzymuje ciepło, pomagając spalić tłuszcz zgromadzony w okolicach brzucha.

Za mało światła po przebudzeniu

Po źle przespanej nocy hormony kontrolujące głód mogą ulec rozregulowaniu, w następstwie czego pojawi się nieodparta ochota na niezdrowe jedzenie w dużej ilości. Już samo niewyspanie ma fatalny wpływ na zdrowie, a jeśli dołożymy deficyt światła po przebudzeniu – może być tylko gorzej. Osoby pozbawione prawidłowego, głębokiego snu, które rano cierpią na brak odpowiedniej ilości światła, mają niższe stężenie leptyny. Jest to hormon odpowiedzialny za uczucie pełności. 

Zbyt przytulny salon

Czy ten dopieszczony w każdym detalu skrawek mieszkania, do którego tęsknimy siedząc w pracy, rzeczywiście może być zdradziecki? Niestety tak. Wygodna kanapa miała zagwarantować idealny relaks po ciężkim dniu w pracy. Nie ma znaczenia, czy czytasz, robisz zakupy on – line, czy nawet kończysz pracę biurową – nadal tylko siedzisz! I to jest złe. Naukowcy wciąż dokładnie badają, dlaczego siedzenie jest tak szkodliwe dla zdrowia, ale jednym z oczywistych wyjaśnień jest fakt, że im mniej się ruszamy, tym mniej kalorii potrzebujemy. W związku z tym, nadwyżka cukru we krwi zalewa krwiobieg i przyczynia się do cukrzycy i innych schorzeń łączonych z nadwagą i otyłością.

Ukryty sprzęt do ćwiczeń

Było mocne postanowienie poprawy zdrowia i sylwetki. Były zakupy w sklepie sportowym. Potem pojawił się pierwszy kryzys, niedługo po nim wiosenne porządki i sprzęt trafił do piwnicy, garażu albo na strych. Kiedy te wszystkie hantle, bieżnie, rowerki stacjonarne, itp. są poza zasięgiem wzroku, są również poza myśleniem o korzyściach płynących z aktywności fizycznej. Zamiast trzymać sprzęt do ćwiczeń ukryty gdzieś w rupieciarni, przenieś go do miejsc w domu, w których lubisz spędzać czas. Okaże się, że na orbitreku można posłuchać audiobooka, a pedałowanie na rowerku w salonie nie zakłóca seansu ulubionego serialu.

Bezpieczeństwo to nasz priorytet

Szanowni Państwo,
Nasze dostawy odbywają się normalnie.


  • Nasz personel został dodatkowo przeszkolony, a procedury bezpieczeństwa zaostrzone.
  • Zespół kuchenny pracuje w strojach ochronnych oraz jeszcze częściej używa środków odkażających skórę oraz powierzchnie.
  • Kurierzy używają środków dezynfekujących oraz rękawiczek jednorazowych.
  • Regularnie kontrolujemy stan zdrowia naszych pracowników.
  • Bezpieczeństwo Państwa oraz naszych Pracowników jest naszym priorytetem.

Pomagamy zostać w domu - wygodnie i bezpiecznie!

Zamów wygodnie i bezpiecznie!

Zapisz się do newslettera i odbierz 5% rabatu!