Sprawdź Promocje Kalkulator diety

Mission impossible? Czyli o postanowieniach noworocznych.

Dla większości z nas noworoczna zmiana cyfry w kalendarzu, to najlepsza motywacja do wszelkich pozytywnych transformacji. Wraz ze strzałem korków od szampana i niebem rozświetlonym fajerwerkami obiecujemy sobie, że nadchodzący rok będzie na pewno lepszy od poprzedniego, a my będziemy szczuplejsi, bogatsi, bardziej uśmiechnięci, zdrowsi…. Lista postanowień noworocznych jest długa, jednak jak długo będziemy się ich trzymać w Nowym Roku?

Tworząc listę noworocznych postanowień warto podejść do niej z rozsądkiem i realnie wybrać cele. Statystyki mówią, że zaledwie 8% z nas dotrzymuje swoich noworocznych postanowień! Zatem, jakich postanowień najlepiej unikać i jak je formułować, aby ich realizacja nie przytłoczyła nas w pierwszym tygodniu nowego roku?

Schudnę!

To chyba najpopularniejsze postanowienie – nie tylko noworoczne. Data 1 stycznia w magiczny sposób działa na nas wyjątkowo motywująco i z marszu pragniemy odmienić swoje dotychczasowe życie o 180 stopni.

Okres świąteczny oraz Sylwester upłynął u nas pod znakiem “ostatniej wieczerzy” – niczego sobie nie żałowaliśmy, a na talerzu lądowały same najlepsze przysmaki, bo przecież mamy jeszcze stary rok, no ale od pierwszego to już co innego. Potem tylko czysta micha i zero odstępstw.

To chyba najgorsze podejście jakie możemy wybrać. Nakładanie na siebie zbyt restrykcyjnego reżimu żywieniowego, prędzej czy później będzie skutkować wyłamaniem się z postanowień i powrotem do starych nawyków. 

Z pewnością lepszym rozwiązaniem będzie budowanie nowych nawyków i przyzwyczajeń, które będą małymi krokami w drodze po wymarzoną sylwetkę. Zacznij od wprowadzania większej ilości warzyw do swojej diety, zrezygnuj z przetworzonych pokarmów, zamiast batona wybierz owoc lub zamień jeden dzień w tygodniu na dzień bez mięsa. Być może będziesz odnosić wrażenie, że to za mało, jednak o wiele łatwiej będzie Ci wprowadzać małe zmiany, a ich utrzymanie nie będzie powodować u Ciebie rezygnacji.

Pamiętaj, że dobrze rozplanowany, realny cel to połowa sukcesu! Na początku możesz obliczyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne za pomocą kalkulatora https://optimalfit.pl/kalkulator-diety/, dzięki któremu dowiesz się jaka kaloryczność diety jest dla Ciebie właściwa, w zależności od Twojego celu.

Zacznę uprawiać sport.

To kolejne postanowienie, które bardzo często znajduje się na liście naszych noworocznych celów. Powód, przez który tak szybko je porzucamy jest taki sam jak w przypadku celu “schudnę”. Narzucenie na siebie zbyt ogólnego i wygórowanego zadania sprawi, że szybko się poddamy. Osobie, która tak naprawdę nie lubi ćwiczyć zbyt intensywnie siłowo, karnet na siłownię nie sprawi radości. Dlatego warto wybrać aktywność fizyczną, którą będziemy wykonywać z przyjemnością. Być może będzie to pływanie, jazda na rolkach, bieganie lub spacery. Ważne, żeby znaleźć taką formę aktywności, której nie będziemy wykonywać “za karę”.

Dobrym rozwiązaniem dla początkujących jest spacerowanie. To przyjemna i pożyteczna dla nas forma ruchu, która idealnie nada się na początek przygody ze zdrowym stylem życia.

Obecnie bardzo popularne stały się aplikacje na smartphony lub opaski na rękę do mierzenia kroków. To fajny gadżet, który pozwoli nam dokładnie spojrzeć na naszą aktywność w ciągu dnia.

Lista celów noworocznych może być długa i bardzo różnorodna. Jednak, aby postanowienia zostały wprowadzone w życie, a nie zrzucone na drugi plan oczekując na drugie podejście, należy je prawidłowo sformułować.  Nie staraj się nagle zmienić całkowicie wszystkich swoich nawyków i przyzwyczajeń. Wprowadź do swojej codzienności mierzalne i konkretnie sformułowane cele, a wtedy z pewnością je spełnisz.