Sprawdź Promocje Kalkulator diety

Wakacyjny poradnik Optimal Fit

Wielkimi krokami zbliżają się wakacje. Pomimo że w tym roku dla wielu z nas będą inne niż dotychczas, to jednak będzie to czas na reset, czas częstszych wyjazdów, spotkań rodzinnych oraz towarzyskich. Również okazja do poznawania nowych smaków, potraw oraz spożywanie tych, które na co dzień nie goszczą w naszym menu.

Pewnie zastanawiasz się, czy możesz zatracić się w wakacyjnych szaleństwach, aby nie zmarnować tego, na co pracowałeś cały rok? Przecież chcesz korzystać z urlopowego czasu w pełnym wymiarze. Nareszcie będziesz mógł oderwać się od codziennej rutyny! Lepiej odpuścić dotychczasowe nawyki i popaść w wakacyjne szaleństwa? Czy może trzymać się swoich zasad i nie dać się pokusie na małe lub większe „grzeszki”? A może istnieje złoty środek? 

Tak naprawdę wszystko zależy od Twojego podejścia do odżywiania. Jeśli jest to dla Ciebie przykry obowiązek, a zdrowe posiłki kojarzą Ci się z rygorem i tylko czekasz, aż wszystko zniknie z talerza i męczarnia się skończy, bardzo łatwo będzie popaść Ci ze skrajności w skrajność. Natomiast jeśli zdrowe odżywianie traktujesz jako coś normalnego, fajnego, co daje Ci satysfakcję, lepsze samopoczucie, to o wiele łatwiej będziesz w stanie zapanować nad dopadającymi Cię zachciankami.

Masz ochotę na pysznego orzeźwiającego loda? Zjedz go! Ale bez dodatku bitej śmietany, polewy czekoladowej i kolorowych dodatków. Masz ochotę na pyszną kawę z gofrem? Śmiało, tylko pamiętaj, aby był on z owocami, wtedy nie będzie tak bardzo kaloryczny. Nie wiesz, co zjeść na obiad, a spacerując po mieście czujesz zapach pysznej włoskiej pizzy, a wraz z tym nasuwa Ci się pytanie, czy na pewno mogę sobie na nią pozwolić? Pewnie, że tak.

Pamiętaj, aby zachować zdrowy rozsądek. Wrzucenie na luz w czasie urlopu i zjedzenie kilku mniej zdrowych i bardziej kalorycznych posiłków jeszcze nikomu nie zaszkodziło i wcale nie musi spowodować, że wrócisz z dodatkowym ”bagażem”. Staraj się urozmaicić sportowo swój wyjazd. Dużo spaceruj, biegaj, zapakuj lub wypożycz rower i zwiedzaj okolicę. Jeśli natomiast urlop oznacza dla Ciebie leżenie plackiem z dobrą książką w ręku i łapanie promieni słonecznych, ogranicz spożywaną ilość kalorii. Pamiętaj o pysznym, pełnowartościowym śniadaniu, którego szybka przekąska jak np. drożdżówka nie zastąpi, a prędzej czy później będziesz musiał coś zjeść. Między posiłkami nie podjadaj tylko pij więcej wody. Chętnie spróbowałbyś regionalnej potrawy, więc pamiętaj, aby porcja nie była większa od tej, którą spożywasz na co dzień. Ogranicz spożywanie swojej codziennej ilości kalorii na rzecz „zachcianek”, wtedy przyrost nie będzie tak gwałtowny i organizm spokojnie sobie z nim poradzi. Pamiętaj o napojach i sokach z kartonu, które wbrew pozorom mogą o wiele zwiększyć dzienną podaż kalorii. Warto, aby to jednak woda w większości gościła w naszej szklance. 

Zastosuj kilka drobnych zmian w swoim odżywaniu, a będziesz mógł bez wyrzutów sumienia pozwolić sobie na różne pyszności, które o żadnej innej porze roku nie smakują tak dobrze, jak w czasie letniego urlopu. Spędź urlop aktywnie, a pamiątka z wakacji w postaci dodatkowych kilogramów nie będzie dla Ciebie problemem.

Bezpieczeństwo to nasz priorytet

Szanowni Państwo,
Nasze dostawy odbywają się normalnie.


  • Nasz personel został dodatkowo przeszkolony, a procedury bezpieczeństwa zaostrzone.
  • Zespół kuchenny pracuje w strojach ochronnych oraz jeszcze częściej używa środków odkażających skórę oraz powierzchnie.
  • Kurierzy używają środków dezynfekujących oraz rękawiczek jednorazowych.
  • Regularnie kontrolujemy stan zdrowia naszych pracowników.
  • Bezpieczeństwo Państwa oraz naszych Pracowników jest naszym priorytetem.

Pomagamy zostać w domu - wygodnie i bezpiecznie!

Zamów wygodnie i bezpiecznie!

Zapisz się do newslettera i odbierz 5% rabatu!