Sprawdź Promocje Kalkulator diety

Witamina D3 – łap skoro masz okazję!

Witaminę D3 do organizmu możemy dostarczyć za pomocą diety oraz syntezy skórnej. Co jest najważniejszym źródłem witaminy D3? Oczywiście, Słońce! Pod wpływem promieniowania słonecznego, synteza skórna może pokryć aż do 90% zapotrzebowania dziennego na witaminę D3.

Trzeba pamiętać, aby synteza była skuteczna, musi zadziałać kilka czynników, na które to ty masz głównie wpływ. Są to: czas ekspozycji na promieniowanie słoneczne, powierzchnia ciała poddana promieniowaniu, czy stosowane kremy z filtrami.Najlepszy efekt możesz osiągnąć przebywając na zewnątrz w okresie od końca kwietnia do początku września, w godzinach między 10:00 a 15:00 oczywiście w słoneczne dni. Powinno to być minimum 15-20 minut dziennie, a ciało odsłonięte w minimum 18%, czyli np. twarz, przedramiona i częściowo nogi lub podudzia. Ciało przez ten czas nie powinno być chronione kremem. Niestety większość z nas w godzinach największej efektywności syntezy witaminy przebywa w pracy w biurze, sklepie, przedszkolu, galerii, a Słońce, które dosięga nas przez szybę nie jest w stanie pokryć naszego zapotrzebowania.

Po godzinie 15:00 nie mamy już możliwości przyjąć witaminy D3 w ilości zgodnej z normą, dlatego jeśli tylko masz okazję to korzystaj ze Słońca. Musimy jednak pamiętać, że jeśli mamy ciemną karnację lub jesteśmy opaleni powinniśmy wystawić skórę na promieniowanie słoneczne na dłużej niż osoby z jasną skórą i jest to minimum 30 minut. Dlatego skóra, która przez kilka minut ma za zadanie pozyskać witaminę D3 nie powinna być zabezpieczona kremem z filtrem, gdyż jest to kolejna bariera, przez którą Słońce musi się przebić. Im skóra jaśniejsza, tym szybciej pozyska witaminę.

Niestety inne czynniki również mają wpływ na ilość wytwarzanej witaminy np. zanieczyszczenie powietrza, mgła czy nawet niewielkie zachmurzenie. Ponadto w cieniu ilość promieniowania jest o 60% mniejsza. W okresie od września do kwietnia, zatem w czasie jesieni, zimy oraz wczesnej wiosny, kiedy Słońce bardzo rzadko nam towarzyszy, szczególnie pamiętaj o dostarczaniu z innych źródeł witaminy D3, aby uniknąć niedoboru.

Co z żywności ją zawiera? Ryby, owoce morza oraz żółtka jaj. Jednak nie będą to ilości, które pokryją nasze dzienne zapotrzebowanie, dlatego należy wspomóc się suplementacją z dobrym składem i odpowiednią dawką witaminy D3.

Wiemy już, jak pozyskać witaminę D3, ale czy mamy świadomość dlaczego jest tak bardzo ważna? Witamina ta pełni bardzo ważną rolę w naszym organizmie. Odpowiada za wchłanianie wapnia oraz fosforu, które jak wiemy odpowiadają za prawidłowy rozwój oraz kondycję naszych kości. Przyczynia się także do poprawy odporności naszego organizmu. Długotrwały niedobór witaminy D3 może prowadzić między innymi do cukrzycy, otyłości, nadciśnienia czy również depresji.

Jak widzisz zostało niewiele czasu, aby skorzystać z dobroci, jakie oferuje Słońce naszemu organizmowi. W czasie łapania witaminy nie zapomnij o nakryciu głowy, które ochroni cię przed udarem słonecznym!

Bezpieczeństwo to nasz priorytet

Szanowni Państwo,
Nasze dostawy odbywają się normalnie.


  • Nasz personel został dodatkowo przeszkolony, a procedury bezpieczeństwa zaostrzone.
  • Zespół kuchenny pracuje w strojach ochronnych oraz jeszcze częściej używa środków odkażających skórę oraz powierzchnie.
  • Kurierzy używają środków dezynfekujących oraz rękawiczek jednorazowych.
  • Regularnie kontrolujemy stan zdrowia naszych pracowników.
  • Bezpieczeństwo Państwa oraz naszych Pracowników jest naszym priorytetem.

Pomagamy zostać w domu - wygodnie i bezpiecznie!

Zamów wygodnie i bezpiecznie!

Zapisz się do newslettera i odbierz 5% rabatu!